0,00 € / 0ks
0

Blog o zdravom spánku

Je námesačníctvo nebezpečné? Kedy je somnambulizmus poruchou a ako ho riešiť

Vstávanie a prechádzanie sa v stave spánku je častejšie u detí ako u dospelých a často sa v puberte samovoľne vytratí. Námesačný človek si však počas týchto epizód môže vážne ublížiť a navyše sa musí vyrovnávať s horším spánkom, úzkosťou a dennou ospalosťou.

21.10.2022
Vyberáme matrac pre alergikov

Alergia patrí k civilizačným ochoreniam, ktoré charakterizujú modernú dobu. Alergikov stále pribúda a potreba vytvoriť pre nich prostredie, ktoré by im vyhovovalo, je stále aktuálna. Alergény sa totiž neskrývajú len v srsti zvierat či v kobercoch. Rovnako nebezpečná môže byť aj posteľ. Viete, ktoré matrace sú pre alergikov najvhodnejšie a prečo? Pripravili sme pre vás prehľad, ktorý vám pomôže zorientovať sa v ponuke na trhu.

28.11.2018
Ako sa zotaviť po prebdenej noci? Zvládnite dôsledky, aké so sebou prináša nedostatok spánku

Či už z vlastnej vôle alebo prinútení okolnosťami, v noci ste spali veľmi málo a teraz vás čaká nový deň so všetkými svojimi povinnosťami. Bez ohľadu na to, prečo ste v noci nespali, následky na seba nedajú dlho čakať. Aký je najlepší spôsob, ako sa s nedostatkom spánku vyrovnať?

07.06.2022
Ako sny ovplyvňujú kvalitu spánku + tipy pre krajšie sny

Dobrú noc a sladké sny – tak si obyčajne želáme pred spaním. Hoci neexistuje jednoduché vysvetlenie významu a účelu snov, v dnešnom článku si povieme viac o tom, čo môžete podniknúť, aby ste spali lepšie.

04.10.2022
Ako sa dobre vyspať, aj keď ležíte v nemocnici

Pobyt v nemocnici nie je práve dovolenkou. O to viac však v čase liečby narastá význam spánku. Spánok je nevyhnutný pre celkové zdravie a napomáha rýchlejšiemu uzdraveniu. Viaceré štúdie dokázali, že jeho nedostatok môže negatívne ovplyvniť vašu regeneráciu, pocit pohody a imunitu.

14.12.2021
Matrac pre dvoch alebo radšej 2 zdravotné partnerské matrace?

Pohodlie počas spánku je veľmi dôležité. Niekto potrebuje mäkký, iný zase uprednostňuje tvrdší matrac. No čo ak má každý z partnerov rozdielne nároky? Ukážeme vám, aké výhody má jeden veľký matrac a prečo niektorí nedajú dopustiť na dva menšie partnerské matrace.

12.11.2018
Tipy, ako bojovať s poruchami spánku pri depresii

Depresia je jedným z najčastejších duševných ochorení na svete. V podstate existuje niekoľko typov depresie s rôznymi príčinami, ktoré sa navzájom odlišujú niektorými príznakmi. Existuje však jeden symptóm, ktorý je pre všetky typy depresií spoločný, a tým sú poruchy spánku.

02.02.2022
Je zívanie naozaj nákazlivé? Zistite, prečo vlastne zívame

Už ste niekedy "chytili" zívanie od niekoho iného? Nejaká osoba otvorí ústa na veľké zívnutie a vy zrazu zistíte, že podvedome robíte to isté. Prečo sa to deje a ako sa táto zdanlivo nedobrovoľná činnosť prenáša z jedného človeka na druhého? Poďme sa pozrieť na vedeckú podstatu zívania.

25.09.2022
Spoznajte svoju ideálnu dĺžku spánku. Takto zistíte, či spíte primálo alebo priveľa

Vieme, že dospelý človek by mal spať minimálne 7 až 8 hodín denne. Tento údaj je však len veľmi orientačný a rozhodne nevystihuje potrebu spánku každého jednotlivca. Spánkové potreby sa totiž líšia od človeka k človeku. Preto vám ponúkame návod, ako zistiť, koľko spánku skutočne potrebujete.

10.11.2021
Ako vybrať anatomický vankúš

Naši predkovia mali v minulosti pri výbere vankúšov veľmi ľahkú voľbu. Nie je to tak dávno, mnohí si ešte pamätajú klasické páperové vankúše našich starých mám. Určite množstvo domácností na vidieku tieto vankúše stále používa. Doba sa však výrazne zmenila a s ňou aj ponuka vankúšov. Neraz je pri kupovaní vankúša pre mnohých problém vybrať si ten správny. Vyznať sa v rôznych tvaroch, materiáloch a druhoch, ktoré sú v ponuke, je niekedy naozaj ťažké.

16.07.2018
123